Konsep Manajemen Insani Sebagai Upaya Peningkatan Kinerja Guru Di Madrasah

  • Supriadi Supriadi

Abstract

Teachers have their own problems when it comes to deal with their performances quality they have done so far. One of the problems which is clear that some teachers do not really develop themsleves and do reflections to all their performance processes. Teachers’ performance improvement actually can be improved by two directions in human management concept, that is leader’s and colleague’s supports and motivating themselves to do many reflections. The human management concept that is studied in this article is focused on teachers’ performance improvement by maximize human potential as the first and main components to improve learning quality and education itself.

Para guru memiliki problematika tersendiri ketika bersinggungan dengan kualitas kinerja yang dilakukannya. Salah satu problematika yang tampak adalah kurangnya sebagian guru dalam melakukan pengembangan diri dan refleksi terhadap keseluruhan proses kinerja. Peningkatan kinerja guru sebenarnya bisa dilakukan melalui dua arah pada konsep manajemen insani, yaitu dukungan dari pimpinan dan kolega dan memotivasi diri sendiri dengan melakukan banyak refleksi diri. Konsep manajemen insani yang dikaji pada artikel ini berfokus pada peningkatan kinerja guru dengan memaksimalkan potensi manusia sebagai komponen pertama dan utama dalam meningkatkan kualitas pembelajaran maupun pendidikan itu sendiri.

Downloads

Download data is not yet available.
Published
2020-12-16
How to Cite
Supriadi, S. (2020). Konsep Manajemen Insani Sebagai Upaya Peningkatan Kinerja Guru Di Madrasah. Auladuna: Jurnal Prodi Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah, 2(02), 76-91. https://doi.org/10.36835/au.v2i02.417
Section
Articles